facebook pixel - facebook omvandlingsspårning
Omvandlingsspårning kan du mäta avkastningen på investeringen av dina Facebook-annonser och automatiskt optimera dina annonser för framgång. Genom att placera omvandlings pixel på alla viktiga sidor på din webbplats, såsom kassadiskar sida, lägger till i kundvagnen sida, eller registreringar sidan kommer du att kunna veta hur många människor konverterar på ditt reklambudskap och som Facebook Ad körde omvandlingen .
Omvandlingsspårning hjälper också företag hävstång optimerad kostnad per visningar (oCPM) för att visa annonser för personer som är mer benägna att konvertera till den mest effektiva budet möjligt.
vad denna modul gör det möjligt att spåra?
ViewContent Track nyckel sidvisningar (ex: produktsidan, målsida eller artikeln)
Sökspår sökningar på din webbplats (ex. Produktsökningar)
AddToCart Track när objekt läggs till en kundvagn (ex. Klickar / landningssida på Lägg till varukorgen knappen)
AddToWishlist Track när objekt läggs till en önskelista (klicka / landningssida på Lägg till i önskelista knapp ex.)
InitiateCheckout Track när folk in i kassan flödet (ex. Klickar / landningssida på kassan knappen)
Köp spåra köp eller kassan flödes avslutningar (med korrekta värdet av ordning och valutakoden)
Bly spår när en användare uttrycker intresse för ditt erbjudande (produkt sidvisning)
stöd för DPA (dynamiska annonser) spårning för att skapa dynamiska produktannonser på facebook
denna PrestaShop modul gör det möjligt att lägga till en sådan pixel på din webbplats. modul kommer att köra omvandlingsspårningsskript när någon kommer att placera en order i din butik (på bekräftelsesidan) eller leka vissa händelser som lägger till i kundvagnen ERC .. information om modulen är availalbe här:
facebook pixel - facebook omvandlingsspårning